kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 




 
 

Damskie dżinsy mają 75 lat
2009/11/15 9:00:00

Siedemdziesiąt pięć lat temu marka Levi Strauss & Co. podjęła ryzyko, które na zawsze zmieniło bieg kobiecej mody. Pod koniec 1934 roku marka zaprezentowała „Lady Levi's Jeans" - pierwsze dżinsy na świecie zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

Pierwsze dżinsy projektanci marki Levi Strauss & Co. stworzyli dla mężczyzn jako strój roboczy. Jednak, gdy po raz pierwszy zostały skrojone dżinsy dla kobiet, ich oblicze uległo totalnej zmianie.

Czternaście lat po tym, kiedy kobiety wywalczyły prawo do głosowania, powstały pierwsze kobiece dżinsy. Linia była rozwijana z myślą o kobietach Zachodu, które zaczęły nosić męskie Levi'sy pracując na farmach, ale także dla kobiet uwielbiających nowy sposób spędzania wolnego czasu na popularnych wówczas „wakacyjnych ranczach".

- Decyzja Levi Strauss & Co. o stworzeniu kobiecych dżinsów była bardzo postępowa i odważna - mówi Lynn Downey, zajmująca się badaniem historii marki Levi Strauss & Co. - Spodnie nadal nie były typowo damską częścią garderoby, wciąż były zarezerwowane dla pracujących mężczyzn. Nowa linia Lady Levi's wyprzedziła typowe w tamtych czasach pojmowanie poczucia wolności.

W latach 60 - tych, w trakcie burzliwej rewolucji kulturalnej, denim stał się podstawą damskiej garderoby. Dżinsy były ikoną buntu zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Marka proponowała wówczas bardziej dopasowane dżinsy, które były pierwowzorem współczesnych Skinny Jeans. Wśród nastolatek bardzo popularny stał się dżins ze stretch'em.

W latach 70 - tych Levi's zaoferował kobietom nowe modele dżinsów. Popularne bootcut'y oraz dzwony coraz bardziej zyskiwały na popularności.

Obecnie nowe kroje, materiały oraz wykończenia wychodzą naprzeciw kobiecym potrzebom oraz gustom, biorąc pod uwagę coraz to bardziej wymagający kobiecy rynek. Od roku 2000 w USA to kobiety przodują jako konsumentki denimu.

Modele cieszące się obecnie największą popularnością, czyli „boyfriend" i „skinny jeans" w swej stylistyce powracają do czasów, kiedy powstały pierwsze dżinsy - posiadają charakterystyczne proste wykończenia, rozdarcia, tradycyjne przebarwienia bez używania nowoczesnych technik.



()


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: denim, dzwony, dżinsy, odzież damska, rurki, spodnie


 


 


 

Niezwykle aromatyczny, bogaty smakowo tort zadowoli zarówno miłośników klasycznych ciast jak i nie przepadających za słodkimi ciężkimi wypiekami.»