Koncern odzieżowy H&M w lutym wprowadzi do swoich sklepów kolekcję tworzoną przy udziale gwiazd. Część dochodów ze sprzedaży ubrań zostanie przeznaczona na walkę z AIDS.
„Pięćdziesiąt procent ludzi od niedawna zarażonych HIV jest w wieku od 15 do 24 lat. Istnieje pilna potrzeba zrobienia czegoś dla tej grupy docelowej. Łącząc w ten sposób modę i muzykę mamy nadzieję dotrzeć do młodych ludzi z przesłaniem "stop and think", jak głosi napis Katharine Hamnett na jednym z produktów tej kolekcji” - mówi Ninette Murck, założycielka DAA - Designers Against AIDS.
Artyści biorący udział w kampanii: Rihanna, Chicks on Speed, Good Charlotte, Henrik Vibskov, Jade Jagger, Katharine Hamnett, My Chemical Romance, Rufus Wainwright, Scissor Sisters,The Cardigans, Tiga, Timbaland, Ziggy Marley robią to nieodpłatnie, a 25% wpływów z kolekcji przeznacza się na projekty zapobiegające HIV/AIDS na całym świecie. „Co piętnaście sekund jedna osoba w wieku 15-24 lat zostaje zarażona. Robienie zakupów jeszcze nigdy nie było tak ważne. Każdy sprzedany produkt ma wielkie znaczenie” -mówi Kate Roberts, założycielka YouthAIDS.
„Wsparcie dla YouthAIDS poprzez kampanię Fashion Against AIDS to wspaniały sposób, aby zachęcić moich fanów, by przyłączyli się do mnie w tej walce przeciwko HIV/AIDS. To fanstastycznie, że H&M proponuje młodym ludziom na całym świecie modny i prosty sposób na zaangażowanie się w tak ważną sprawę” - twierdzi Rihanna. „Jest to kolekcja bogata w kolory, a każdy jej element stworzono z wielkim zaangażowaniem. Artyści wykreowali bardzo stylowe, osobiste nadruki” - mówi szefowa projektów H&M, Margareta van den Bosch. Wszystkie ubrania są oznakowane specjalną etykietką z napisem „To może być najważniejsze z ubrań, jakie kiedykolwiek miałeś w rękach”.